{lang: 'cs'}
Postávají v nylonových vestách bez rukávů na začátku malých uliček, soi, v Bangkoku i vedlejších silniček po celé zemi. Mototaxikáři tvoří součást thajské hromadné dopravy.
Dnes již bývalý thajský premiér Shinawatra se před časem pokusil do světa mototaxikářů vnést system, který je měl zbavit závislosti na mafiích, jenž je kontrolují. Součástí obrodného plánu byla i jejich registrace. Podle ní jich v Bangkoku působí 114 452, tím však snahy o reformy skončily a záhy vše bylo opět při starém.
Cesta k nylonové vestě
Mototaxikáři jsou sdruženi ve winech, podle zmiňované statistiky jich je v thajském hlavním městě 4324. Cestu k nylonové vestě se zipem, a tedy do winu, otevírá počáteční vklad čtyř až sto tisíc bahtů. Během desetihodinové směny, kratší v noci, kdy jsou vyšší tarify, vydělají 400 až 500 bahtů, z toho okolo patnácti procent odevzdávají mafiím, které je kontrolují. V absolutních číslech je tato neviditelná daň odhadována na 1,2 miliardy bahtů. Třicet až čtyřicet procent z těchto peněz však z rukou majitelů winů putují ještě dále, skončí v policejních kapsách. Také samotní mototaxikáři dbají na udržování dobrých vztahů, slovy jednoho z nich , na konci každého měsíce vybereme od každého sto bahtů a zaneseme je na nedalekou policejní stanici.Přes všechno všimné dostávají motocykloví taxikáři více pokut než řidiči autobusů nebo nákladáků, jejichž konexe jsou ještě lepší. Na silnicích jsou také zranitelnější, v jejich prospěch před časem thajská vláda zavedla jednodenní jednobahtové pojištění, které má omezit tendence řidičů ujíždět od dopravních nehod. Podle thajských průzkumů pouze jedna desetina procenta domácích řidičů, účastníků dopravní nehody, prošla nějakým řidičským výcvikem. Řidiči nákladáků někdy zraněného mototaxikáře ještě přejeli, aby se zbavili nepohodlného svědka, nebo povinnosti platit doživotnímu invalidovi. V mezičase čekání na další zákazníky mototaxikáři klábosí se svými kolegy, pomáhají v sousedních obchodech nebo se věnují thajské obdobě dámy. Cizince, který má dostatek odvahy, aby se s nimi proplétal mezi automobily, uvízlými v dopravních zácpách, nebo absolvoval zkratky po chodnících, svezou rádi. Cizinci, stejně jako obyvatelé dražších čtvrtí platí více. Tak praví pravidla winu.
Přes všechno všimné dostávají motocykloví taxikáři více pokut než řidiči autobusů nebo nákladáků, jejichž konexe jsou ještě lepší. Na silnicích jsou také zranitelnější, v jejich prospěch před časem thajská vláda zavedla jednodenní jednobahtové pojištění, které má omezit tendence řidičů ujíždět od dopravních nehod. Podle thajských průzkumů pouze jedna desetina procenta domácích řidičů, účastníků dopravní nehody, prošla nějakým řidičským výcvikem. Řidiči nákladáků někdy zraněného mototaxikáře ještě přejeli, aby se zbavili nepohodlného svědka, nebo povinnosti platit doživotnímu invalidovi.
V mezičase čekání na další zákazníky mototaxikáři klábosí se svými kolegy, pomáhají v sousedních obchodech nebo se věnují thajské obdobě dámy. Cizince, který má dostatek odvahy, aby se s nimi proplétal mezi automobily, uvízlými v dopravních zácpách, nebo absolvoval zkratky po chodnících, svezou rádi. Cizinci, stejně jako obyvatelé dražších čtvrtí platí více. Tak praví pravidla winu.