{lang: 'cs'}
Měla to být thajská pýcha. Hýčkané dítě thajského premiéra Shinawatry. Namísto toho trpí nové mezinárodní letiště Suvarnabhumi nemocemi z uspěchanosti a samotného premiéra odstavila armáda dříve než mohl přestřihnout slavnostní pásku.
Dlouhé fronty, průtahy při odbavování, nedostatečný počet toalet, nečistota, špatná klimatizace, chabé osvětlení, sexuální obtěžování personálu, podezření z korupce doprovázející kontrakty uzavřené při výstavbě.Seznam stížností hrnoucích se na Suvarnabhumi je dlouhý a pokud si lze učinit úsudek na základě pouhých několika návštěv, také trochu nezasloužený. Potenciál býti světovou třídou přisuzují novému letišti i různí experti, za předpokladu zvýšení efektivity operací.
Kapacita letiště
Nová přechodná vláda hodlá na podobě Suvarnabhumi zapracovat a odstranit nejkřiklavější nedostatky, jako o hotové věci se mluví o zvýšení počtu toalet, ve stadiu úvah je možnost částečného nebo dokonce úplného dočasného uzavření.Ale zatímco vylepšení sociální zařízení nebude zase až tak složitým problémem, nepřinese odpověď na mnohem zásadnější otázku, co s přetíženým nebem nad Bangkokem. Suvarnabhumi, designerské dítě německého architekta Helmuta Jahna, vystřídalo dvaadevadesát let staré letiště Don Muang. Podle původních plánů mělo být Suvarnabhumi dvakrát rozšířeno, tak, aby v roce 2026 mohlo přijmout 120 milionů pasažerů a 6,4 miliony tun carga .
Futuristický interiér letiště Suvarnabhumi
Co s Don Muangem?
Na konci loňského roku novým terminálem prošlo 42 milionů cestujících a podle odhadů bude Suvarnabhumi během dvou let na svém maximu, kterým je v této podobě 45 milionů cestujících.Čas prázdnotou zejícího Don Muangu tak ještě možná přijde, mohl by se stát terminálem pro domácí lety a zejména pro stále expandující přepravu nízkonákladových společností. Podle vyjadření ministerstva dopravy však Suvarnabhumi po určitý čas zůstane jediným letištěm, aby se předešlo možným zmatkům.