{lang: 'cs'}
Méně turistů, kteří však utratí více peněz a vydají se i mimo hlavní centra. Tak si Thajsko představuje budoucnost svého cestovního ruchu. Podle odhadů v loňském roce zemi navštívilo 13,65 milionů turistů.
Podle Thajského úřadu pro cestovní ruchu -TAT- země úsměvů patří mezi světových top ten destinací pokud jde o plážové dovolené, rodinné dovolené, noční život a konference.
Jako značka je Thajsko vnímáno na osmém místě na světě, noční život je čtvrtý nejlepší, plážím patří sedmá pozice, jako místo pro rodinnou dovolenou je deváté a jako cíl konferencí desáté. Zatímco příliv zahraničních turistů od roku 2003 podléhá vlivům jako je SARS nebo tsunami, domácí turistika během posledních sedmi let roste. K 547,5 miliardám bahtů od zahraničních turistů by letos Thajci měli do státní pokladny přidat 337,8 miliard.
Strategie - vozit turisty i mimo magnety
Podle TAT zahraniční turisté dávají přednost zábavě, vzrušení, vzdělávání a ekoturismu, Thajci pak cestují především kvůli relaxaci, poznání a službám spojeným se zdravým způsobem života. Cizinci se soustředí především na kvalitu za dobrou cenu a bezpečnost, domácí turisté cestují, aby si vybrali oddech a unikli ze stresujícího prostředí.
Kromě hlavních turistických cílů – Bangkok, Phuket, Pattaya, Ko Samui, Chiang Mai – chce Thajsko přivést návštěvníky i do jiných částí země, jako nově se rozvíjející destinace jsou označovány Ko Lanta a Ko Chang. Pod novým marketingovým sloganem Thailand Unforgettable by měla být země prezentována ve spojení se sluncem, pískem, mořem, moderním i kulturním dědictvím, nákupy, golfem a dobrým jídlem a také jako brána k sousedním zemím. Vrcholem roku 2007 mají být oslavy osmdesátých narozenin thajského krále.