{lang: 'cs'}
Obětiny,banten, lze vidět na Bali všude, před domy a obchody, v autech i v chrámech,. Uctívají se jimi neviditelné hosté pobývající na ostrově, bohové, předkové a démoni, kterým je jejich prostřednictvím poděkováno a zároveň se má zabránit, aby obtěžovali život lidí.
Obětiny jsou vždy jsou z vyráběny přírodních materiálů, mohou být i zakoupeny, ale nikdy neobsahují něco, co by Balijci sami nepoužívali nebo nekonzumovali. Mají být krásné, aby potěšily smysly, pouze obětiny negativním silám bývají méně pozorně vyrobené. Tvorba obětin je jednou z povinností balijských žen,které se jejich přípravě učí již od dětství. Běžné jednoduché denní obětiny přináší každá balijská žena, kousek jídla, které právě připravila, položí do malé nádobky z kokosových listů, zvané segehan. Mnoho Balijců jako výraz díků, nebo k uspokojení demonů, upustí na zem několik kapek své první kávy. K nejběžnějším obětinám patří canang, čtvercový rám z banánových listů s betelem a květy, jejichž barvy odkazují k hinduistické trojici, červená je barvou Brahmy, černá nebo zelená patří Višnuovi, bílá Šívovi.Tvar představuje kosmickou horu, rýžové dezerty zobrazují zvířata, lidi a rostliny. Při přinášení těchto obětin balijské dívky vezmou květ a třikrát jim mávnout směrem k vonné tyčince. Nejspektakulárnější obětiny tvoří banten tegeh, vysoké obětiny, které se někdy připravují přímo v chrámu, protože jsou tak těžké, že je obtížné je přenášet. Mohou být dva až tři metry vysoké a někdy je nese procesí až stovky lidí s malými dívkami kráčejícími vepředu. Každá rodina přináší do chrámu vlastní obětiny, které mohou být po skončení rituálu odneseny domů a zkonzumovány. Stovky různých obětin se různí dle regionu i dle vesnic, základem je rýže, ovoce, dezerty, maso, zelenina a květiny Jednou přinesené obětiny již nemohou být použité znovu, a tak musí být vytvořeny nové.
Nemilovaná zvířata
Krvavé obětiny pro démony může tvořit jedno kuřete nebo desítky zvířat při velkých ceremoniích, kde bývají obětováni vodních buvoly, kozy, krávy, černa prasata, husy, kuřata nebo psi. Hinduisté věří v řetězec existence sahající od člověka ke zvířeti a zpět. Zabité zvíře získá karmu, která mu umožní znovuzrození ve vyšším stupni. Člověk, který obětuje zvíře, zároveň obětuje i sebe, zvláště svoji vášeň. Zvířata však Balijci nijak zvláště nemilují a každé zvířecí chování je odsouzeno, dokonce i dítě plazící se po zemi. Zvláštní jazyk určený pro popis zvířecích aktivit, pokud je použitý pro lidi , je považovaný za velkou urážku.
.